„Ta hra pojednává o ženách a o ženském hlase ve světě ovládaném muži,“ vysvětluje divadelní režisér Robert Icke v článku pro Newsweek Schillerovo drama Marie Stuartovna a dodává: „Proto jsem v něm chtěl mít silný ženský zpěv a Laura Marling byla první, kdo mě napadl.“
Je to právě mladá, kritikou ceněná písničkářka, která zajistí hudbu k nastudování Marie Stuartovny, jež bude mít premiéru 2. prosince v londýnském Almeida Theatre. Volba to byla logická. Protože kromě vlastního vyhraněného rukopisu se Marling věnuje i tomu, jak se ženské kvality projevují v umělecké tvorbě - na což se soustředí třeba série jejích podcastů Reversal of the Muse.
Chystaná hra je zajímavá už tím, že si v ní obě představitelky hlavních postav - Marie Stuartovny a Alžbety I. – budou střídat role každý večer podle hodu mincí. Kromě toho se ukazuje, že Marie Stuartovna přináší velmi aktuální téma. Přitom pro všechny tvůrce přišlo nečekaně.


„Mohl bych dát chytrou odpověď, že naše představení je o Therese May a Hillary Clinton, o ženské síle, o vztahu mezi politikou a gendrem a o nutnosti lhát, když je člověk u moci,“ popisuje Icke. „Pravdou ale je, že jsme hru plánovali ještě pře Brexitem. Ještě předtím, než se Theresa May dostala k moci a ještě než Hillary Clinton rozjela kampaň. To je ale znak velké hry, že se umí napojit na jakoukoli dobu, v níž je uváděna.“
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].