Proč jsem byla ministryní kultury osmnáct dnů? Odmítám krýt finanční machinace
Hovory s mámou 5/7 Dokumentaristka Helena Třeštíková v rozhovoru s dcerou Hanou vypráví o natáčení s Katkou i pamětníky holocaustu, učení na FAMU i velmi krátkém vládním angažmá
„Točili jsme něco v Národní divadle. Když jsme vyšli ven, tak na piazzetě stála Katka a lovila klienty na sex. Dohodli jsme se s ní, že to natočíme. Taková různá ostrá spojení jsou součástí života dokumentaristy, který přechází mezi prostředími a musí se na všechno připravit,“ vzpomíná Helena Třeštíková na natáčení časosběrného dokumentu Katka, kdy po dobu čtrnácti let sledovala život a zápas této ženy se závislosti na drogách. Za jakých okolností se s Katkou poprvé setkala? Jaké další filmy natáčela v nultých letech? Kdy začala učit dokument na FAMU? Jak se stala ministryní kultury ve vládě Mirka Topolánka a proč z funkce po necelých třech týdnech odešla? I o tom uslyšíte vyprávět dokumentaristku Helenu Třeštíkovou v rozhovoru se svou dcerou Hanou Třeštíkovou.
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].
Podcast je součástí série