
Obyvatelstvo českých měst je pomalu zralé na speciální kurz, jak přežít v zimních podmínkách. Kromě nácviku chůze po zledovatělých chodnících by měl každý projít i školením, jak cestovat trolejbusem. „Naše vozidla nejsou uzpůsobena pro dlouhodobý provoz v rozbředlém sněhu,“ informoval minulý týden veřejnost ředitel Škody Ostrov, našeho výrobce trolejbusů. „Je to, jako byste seděli ve vaně a v ruce drželi drát elektrického vedení.“ Nutno dodat, že se svým varováním přišel až poté, co dva pasažéři demonstrovali trolejbusové nebezpečí přímo v terénu na svých tělech.
Na jeden dotek
Plzeňské studentce Andree Kohoutové se stal počátkem ledna osudným nástup do místní linky číslo 16: jakmile se nohou dotkla prvního schodu, projel jí tělem elektrický proud. Vyděšeným cestujícím se sice po několika sekundách podařilo dívku od vozu odtrhnout, ale pokus o cestu městskou hromadnou dopravou zaplatila pobytem v nemocnici s popáleninami druhého stupně. Pár dní po mladé studentce si totéž vyzkoušel technik plzeňských Dopravních podniků Martin Pospíšil: při opravě poškozeného trolejbusu dostal stejnou ránu jako Andrea (po čtyřiadvacetihodinovém pobytu v nemocnici ho lékaři pustili domů).
Až po těchto incidentech začal plzeňský Dopravní podnik jednat. Byla odstavena třetina místních trolejbusů, které probíjely, a řidiči dostali příkaz vypnout proud při každém zastavení na stanici. Cestující se museli spolehnout na zdravý rozum a pár pouček ze školácké fyziky:…


Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu