Na konci osmdesátých let se v jednom z dublinských studií objevil mladičký kytarista, zpěvák a skladatel jménem Glen Hansard. Záznam, který tehdy natočil za peníze své matky, žádnou bouři nevyvolal a podobné to bylo s kapelou, kterou později založil pod jménem The Frames. Pozornost okolí se sice postupem času stupňovala, ale opravdu slavná chvilka přišla až o více než deset let později: loni natočili The Frames v pořadí již čtvrté album For the Birds a alespoň na domácí půdě si je zamilovali úplně všichni. Posluchači poctili Hansardův spolek platinovým prodejem a irští hudební kritici ho ověnčili titulem „nejlepší deska roku 2001“. Minulou sobotu se současný irský zázrak objevil v České republice: koncert v Brně tento týden následují úterní vystoupení ve Valašském Meziříčí a středeční představení v pražské Baráčnické rychtě.
Je třeba zastavit dům
Dnes jedenatřicetiletý Glen Hansard začal na kytaru hrát v jedenácti letech. Nebylo to složité: stála totiž opřená v koutě, odkud ji brala jeho matka do ruky každý večer, aby synkovi před spaním zazpívala jeho oblíbené kousky od Leonarda Cohena nebo Boba Dylana. Glenovým učitelem byl ovšem strýc, který ho zasvětil do tajů irské lidové muziky (především tím, že ho s sebou bral na hraní po hospodách). Ve třinácti mladý Dubliňan pochopil, že jediné, co chce dělat, je hudba, odložil školní brašnu, stal se pouličním písničkářem a jako mnoho jeho vrstevníků snil o tom, že si jednou „zahraje s Dylanem“. Po…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu