Holka k nakousnutí
Že vysokoškolští profesoři někdy objevují trvalé hodnoty v písňových textech, z nichž zdrženlivějším povahám vstávají hrůzou vlasy na hlavě, jsme se mohli před pár lety přesvědčit v případě detroitského rappera Eminema. V závěsu za ním se na scéně světové pop-music objevilo ještě jedno lehce šokující stvoření. Dáma z kanadského Toronta, oděná pouze do růžového spodního prádla a s nalepeným plnovousem křičí při koncertech na mužskou část publika, ať „zavrtí ocasem“, nechá se nosit na rukou a přitom se dokáže machistickému rock’n’rollu tvrdě vysmívat. Už svou první deskou vzbudila Merrill Nisker alias Peaches zájem nejen hudebních fanoušků, ale i feministek a sociologů z univerzit a její horká novinka Fatherfucker (Otcomrd) potvrzuje, že oprávněně.

Že vysokoškolští profesoři někdy objevují trvalé hodnoty v písňových textech, z nichž zdrženlivějším povahám vstávají hrůzou vlasy na hlavě, jsme se mohli před pár lety přesvědčit v případě detroitského rappera Eminema. V závěsu za ním se na scéně světové pop-music objevilo ještě jedno lehce šokující stvoření. Dáma z kanadského Toronta, oděná pouze do růžového spodního prádla a s nalepeným plnovousem křičí při koncertech na mužskou část publika, ať „zavrtí ocasem“, nechá se nosit na rukou a přitom se dokáže machistickému rock’n’rollu tvrdě vysmívat. Už svou první deskou vzbudila Merrill Nisker alias Peaches zájem nejen hudebních fanoušků, ale i feministek a sociologů z univerzit a její horká novinka Fatherfucker (Otcomrd) potvrzuje, že oprávněně.


Roland mi rozumí
Dnes pětatřicetiletá Merrill Nisker vyrůstala na předměstí Toronta, od mládí hrála na kytaru a milovala rockové písničkářky Joni Mitchell a Patti Smith. Deset let pracovala jako učitelka v mateřské školce a prý ji fascinovala dětská spontaneita a (mnohdy krutá) upřímnost. Když pak v noci zpívala s kapelou po barech a klubech, snažila se dětským chováním inspirovat. V polovině 90. let učitelskou profesi opustila, založila s přáteli skupinu The Shit a vydala se na profesionální dráhu. Na konci milénia přijala umělecký pseudonym Peaches, k němuž ji inspirovala píseň Four Women americké zpěvačky…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu