Nový horor z Koreje
Jeden z nejzajímavějších snímků na loňský festival Febiofest přivezl syn slavného japonského režiséra Akiry Kurosawy. O působivosti filmu Kairo tehdy nepochyboval nikdo, leckoho ale mohl u potomka filmařské legendy překvapit zvolený žánr: Kyoshi Kurosawa natáčí horory. Letos dramaturgie Febiofestu zařadila pro milovníky hrůzy celou speciální sekci filmů, tentokrát původem z Jižní Koreje. Horory východoasijského regionu totiž zažívají rozkvět a svými inteligentními nápady, posouváním konvencí a pohledem na mediální realitu současné společnosti inspirují nejen fajnšmekry. Projekce začínaly stylově těsně před půlnocí: horor nelze plně vychutnat jindy než v noci, s vidinou nejisté cesty domů.

Jeden z nejzajímavějších snímků na loňský festival Febiofest přivezl syn slavného japonského režiséra Akiry Kurosawy. O působivosti filmu Kairo tehdy nepochyboval nikdo, leckoho ale mohl u potomka filmařské legendy překvapit zvolený žánr: Kyoshi Kurosawa natáčí horory. Letos dramaturgie Febiofestu zařadila pro milovníky hrůzy celou speciální sekci filmů, tentokrát původem z Jižní Koreje. Horory východoasijského regionu totiž zažívají rozkvět a svými inteligentními nápady, posouváním konvencí a pohledem na mediální realitu současné společnosti inspirují nejen fajnšmekry. Projekce začínaly stylově těsně před půlnocí: horor nelze plně vychutnat jindy než v noci, s vidinou nejisté cesty domů.
Nečekejte jednoznačné rozuzlení


Horor původně vznikl jako transformace mýtu – ukazoval, že i v racionálním světě se mohou vyskytovat události, se kterými si nevíme rady. Často bývá chápán jako žánr, ve kterém kultura konkretizuje své obavy a noční můry. Například německý expresionistický film 20. let plný sadistických šílenců ovládajících masy je vykládán jako projev kolektivní touhy i strachu německého národa, jež došly naplnění v následujícím desetiletí.
Boom východoasijského regionálního hororu nastartoval v roce 1998 japonský snímek Ringu režiséra Hidea Nakaty. Film natočený podle úspěšné knižní předlohy Koji Suzukiho vypráví o tajemné videokazetě, skrze kterou zabíjí duch…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu