0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst
Česko26. 4. 2008

Je to dobré

Postupné zavádění parkovacích zón je zatím jediným radikálnějším krokem, jímž se úřady snaží vylepšit situaci ve městě dušeném stovkami tisíc aut. Víc zatím v ruce prostě nemáme. Co tedy parkovací zóny za pár měsíců fungování Praze přinesly?

Astronaut
Autor: Respekt
Fotografie: Další, co si nevyřídil trvalý pobyt. - Autor: Milan Jaroš Autor: Respekt

Jiří Holek se v poslední době často rozčiluje. Tento majitel jednoho z bytů v pražských Holešovicích až dosud nikdy neměl problémy s parkováním, ale letos na jaře se věci otočily. Radnice Prahy 7 se totiž stala v pořadí čtvrtým pražským obvodem, který ve snaze regulovat přebujelý automobilismus v metropoli zavedl parkovací zóny pro rezidenty. Odteď mohou v ulicích nechávat auta jenom ti, kdo mají trvalé bydliště v Praze 7.

Pan Holek ale bydlí na venkově, a svoje auto může tedy legálně postavit pouze o 500 metrů dál, pouze na dvě hodiny a za poplatek. „Nikdo se nenamáhá s vysvětlováním. Kde budou třeba parkovat řemeslníci, až přijedou spravovat okna? A jak to bude řešit moje nájemnice?“ zlobí se Holek.

A není sám. Rozmrzelost, kterou parkovací zóny vzbudily, už vyděsila i politiky a ČSSD zóny napadla u Ústavního soudu. Jde o hodně. Postupné zavádění parkovacích zón je zatím jediným radikálnějším krokem, jímž se úřady snaží vylepšit situaci ve městě dušeném stovkami tisíc aut. Víc zatím v ruce prostě nemáme. Co tedy parkovací zóny za pár měsíců fungování Praze přinesly?

Do autobusů

Pražské parkovací zóny vstoupily do hry v lednu 2008. První byly úřady v centru – v Praze 1 a 2 existují od 1. ledna, v únoru následovala Praha 3 a v březnu se přidala Praha 7. Další městské části zavedení plánují. Princip je jednoduchý: kdo…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc