Přeřval jsem je
Vytáhne z batohu ošoupaný apple. Za poslední čtyři roky je to už jeho čtvrtý a je napěchovaný jeho vlastní hudbou. Stejně jako ty tři předchozí, které mu i s muzikou ukradli. Tomáš Vtípil (1981) je houslista, zpěvák, člen několika kapel.
Vytáhne z batohu ošoupaný apple. Za poslední čtyři roky je to už jeho čtvrtý a je napěchovaný jeho vlastní hudbou. Stejně jako ty tři předchozí, které mu i s muzikou ukradli.
Tomáš Vtípil (1981) je houslista, zpěvák, člen několika kapel. Ukradené notebooky má naštěstí čím vyvážit: několik vydaných alb, spousta projektů, a dokonce půltucet doma vyrobených elektrických houslí.
Na housle hraje odmala, začínal v lidové škole umění, ale prý si z toho doteď nese trauma. Tamní učitele houslí by nejspíš zase traumatizovalo, kdyby viděli, jakým způsobem Vtípil používá housle nyní. „Nesnáším mystiku a fetišismus nástrojů. Pro mě nejsou housle hudební instrument, ale stejně jako kladivo nebo ten počítač prostě tool. Zkouším, co všechno se s nimi dá dělat. Používám je jako rytmický nástroj nebo jezdím po strunách klackem. A klidně do nich budu zatloukat hřebíky.“
Hráli už ve Vídni, Dortmundu nebo Basileji, přesto patří pouliční kapela Urband, ve které Vtípil působí s Vladislavem Červenkou a Pavlem Všianským, hlavně ke koloritu Brna. Stávají na nejrušnější pěší zóně a vyřvávají tklivé písně ruské židovské mafie z Oděsy.
Jejich souputník a veterán undergroundu Josef Erik Frič nechal pro podobné případy vypracovat právní posudek, který říká, že hrát na ulici nemůže být protizákonné. Vtípil s ním souhlasí: „Hraní na ulici je vůbec to…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu