Gavin Bryars / Alter Ego / Philip Jeck
The Sinking Of The Titanic
Touch Music / Starcastic
Potápění Titaniku (1969) je poměrně slavná skladba současného britského skladatele Bryarse: hudba jako by se nořila pod hladinu a při svém pádu ke dnu duněla stále zkresleněji. V nové verzi se k téhle melancholické vizi selhavší moderní éry připojuje hráč na gramofony Jeck (známe ho z pražského festivalu Stimul). Praskání jeho vinylů jako by k tonoucím přičítalo i média – nebo snad gramofonový průmysl? Ambientní, symbolická i minimalistická kompozice vznikla na objednávku Benátského bienále.
Balaclava
Creativity
Silver Rocket
Závažným sdělením nebývá v hardcoru většinou pořádně rozumět, u pražské Balaclavy je lze přinejmenším cítit. Vydavatel píše: „Pozitivní poselství je sice termín, na kterej se nabalila tak mohutná vrstva sraček a koroze, že je pod tím nánosem prakticky nemožný najít původní význam, ale čas od času se to některejm kapelám povede. Tahle deska je důkaz. Důkaz a zrcadlo mnoha věcí. Zkuste se kouknout.“
Herbie Hancock
River: The Joni Letters
Verve / Universal
Pocta Joni Mitchellové je zajímavá především pro zjištění, jak její nelehké melodie umějí zazpívat Norah Jones, Tina Turner a Corinne Bailey Rae. Album, na němž dále recituje Leonard Cohen, má výtečná místa, celkově je kavárensky jednoduché.
Nick Cave a Warren Ellis
The Assatination Of Jesse James By The Coward Robert Ford
Mute / EMI
Na soundtracku dva úhelní kumpáni z kapel The Bad Seeds a Grinderman trochu zpomalili. Intermezzo před březnovou novinkou Nicka Cavea nazvanou Dig, Lazarus, Dig!!!
Jonny Greenwood
There Will Be Blood
Nonesuch / Warners
Kytarista skupiny Radiohead nahrál k filmu Až na krev režiséra Paula T. Andersona (Magnolia) patřičně nervní a potemnělou smyčcovou hudbu pro komorní i velký ansámbl.
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].