0:00
0:00
Trendy7. 12. 20089 minut

Bobík a Kostík si vychutnej

Nejmladší „cílová skupina“, usazená v sobotu po ránu v pyžamkách u televize, jsou dobří a vděční diváci. Podle výzkumů sledují reklamu rádi a se zájmem. Znamená to, že se do vnímavých hlav spolehlivě zadře.

Astronaut
Autor: Respekt
Autor fotografie: Pavel Reisenauer Autor: Respekt

Patrik je další takový chytrý chlapeček. Jsou mu čtyři a v šatně školky si natahuje kalhoty. Zatím však zvládl jen jednu nohavici, pobíhá a do rytmu skanduje: „Tu-dej, tu-mo-rou, to-jo-ta!“ Značek zná ovšem víc a kromě Toyoty doporučuje ještě také Activii. „To si kup, když budeš chtít zhubnout.“

↓ INZERCE

Druháci na pražské Základní škole Dědina jsou už dospělejší, neřádí, ale způsobně se hlásí. Zaujetí je však velké a ze všech sil napínají ruce, jak moc si přejí jmenovat svou oblíbenou značku: „Tvaroháček“, „Kubík“, „Vánoce jsou tady, kokakolu si vychutnej“. Vědí také přesně, jaké hračky by si přály: „Barbínu se svítícím diamantem a koníkem.“ „Pejska Piškotka, co panáčkuje.“ Jmenují i slova, která čeština nezná: „Hot víls“ (česky autíčka a motorky se značkou Hot wheels), „Maj litl pony“ (jakýsi růžový kříženec koně a kojence, který umí vypísknout „miluji tě“) anebo „Mc Krákora“ čili plyšový mluvící papoušek, který, jak praví slogan, „má co říct“.

Cílovka 4 plus

V sobotu a v neděli mezi šestou a půl osmou ranní, když rodiče ještě tvrdě spí, běží na Primě a Nově kreslené pohádky. Reklamní bloky jsou teď před Vánoci nabité tak, jak to jen televizní regulativy dovolí: především na…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc