Za patnáct
Uměleckoprůmyslové muzeum Moravské galerie v Brně, 15. 2.–25. 5.
Průřez kolekcí exponátů, kterou se podařilo Moravské galerii získat za posledních patnáct let. K nejcennějším dílům patří nábytek architekta Dušana Samo Jurkoviče, pozůstalost fotografa Jana Svobody či kresby Hanse von Aachena, celkem dala galerie za nákupy bezmála osmatřicet milionů korun. Architektonické řešení výstavy dostal na starost výtvarník Zbyněk Baladrán, který se do sálů pokusil přenést něco z atmosféry brněnských depozitářů.
Identifikace V.K.N.
Oblastní galerie v Liberci, 13. 12.–9. 3.
Retrospektivní výstava pětašedesátiletého sochaře Vratislava Karla Nováka, autora léta velebeného i proklínaného metronomu, jenž svým kyvadlem odměřuje čas na místě někdejšího Stalinova pomníku na pražské Letné.
Jan Pištěk: Link4pictures
Mánes, Praha, 5.–28. 2.
Šestačtyřicetiletý Jan Pištěk své první výtvarné vavříny sklízel na neoficiálních Konfrontacích v 80. letech, dnes syn slavného Theodora udivuje velkoformátovými plátny se záznamy pouze tušených krajin.
Wilhelm Riedel (1832–1876)
Národní galerie, Palác Kinských, Praha, 15. 2.–31. 8.
Pohled na tvorbu opomíjeného představitele našeho krajinářského realismu 19. století. Za stín, ve kterém se Riedel do této velké retrospektivy nalézal, mohl i fakt, že se narodil v německé sklářské rodině v severočeských Sudetách a pro české Němce, respektive německé Čechy neměla naše kunsthistorie dlouhá léta pochopení.
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].