Manažer se špatnou pověstí opět míří nahoru, tentokrát do čela veřejnoprávní ČTK
Kontrast je to do očí bijící. Na jedné straně úspěšný mediální manažer, na straně druhé muž, jehož angažmá skončilo ostudou jak v českých, tak slovenských veřejnoprávních médiích. Přesto do čela České tiskové kanceláře zvolili právě toho druhého. A hlavolam je na světě. Proč se to stalo? A proč by nás to mělo zajímat?
Podivný šéf
V případě veřejnoprávní firmy ČTK jde docela o hodně. Nejvýznamnější tuzemská tisková agentura se během let posunula od komunistického monopolu na produkci cenzurovaných zpráv v podnik, který má relativně slušné postavení i v mezinárodním srovnání. Zatímco většina agentur podobného typu ve střední a východní Evropě (a také některé v západní, jako třeba španělská EFE) je dotována státem, a to až z padesáti procent, ČTK nepotřebuje už dvanáct let žádnou podporu. Ke kvalitě či atraktivitě zpráv ČTK lze mít samozřejmě výhrady, ale uměřená agentura nemá na kontě žádná zásadní profesní pochybení a navíc dobře hospodaří (loňský obrat měla 360 milionů korun, z čehož 18 milionů představuje zisk). Byť jí v posledních letech vyrostla konkurence v podobě soukromé agentury Mediafax, „četka“ stále zůstává dominantním hráčem, který má vliv na podobu zpravodajské agendy v této zemi. Jejích služeb využívá drtivá většina českých a některá slovenská média (obsah části z…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu