Praha a Brno uvedly dvě ambiciózní představení pro děti
Myslel jsem si, že to všechno bude jednodušší. Takhle opatrně hodnotí po pár reprízách režisér Jan Jirků unikátní představení Hon na Jednorožce, které momentálně hrají v pražském divadle Minor. Unikátní je v tom, že děti, pro které je určeno, vtahuje z pohodlných křesel divadelního sálu rovnou do dusné atmosféry padesátých let. A jednoduché mělo být především proto, že tvůrci si pro tento ambiciózní cíl vybrali autentický příběh dosud žijícího člověka.
„Dějiny dvacátého století tady přibližujeme očima někoho, kdo je prožil,“
vysvětluje režisér.
Přesto to skřípe. „Za posledních dvacet let v Česku podobné představení pro děti nevzniklo. Byl jsem docela skeptický,“ přiznává své první dojmy z nápadu ředitel Minoru Zdeněk Pecháček. Na scéně měli pobíhat estébáci a ožít ostnatými dráty obehnaný lágr Jáchymov, strach, zrada i nenávist se chystaly prolnout s láskou, s pocity oprávněné křivdy i touhou po svobodě. A ředitel tušil, že dospělí diváci si často nedovedou představit, že by pro děti mělo vzniknout něco jiného než Sněhurka či Kašpárek. Natož experiment o padesátých letech. Nakonec ale souhlasil a režisér Jirků se s kolektivem mladých herců a hudebníků pustil do díla. A výsledek nakonec stojí za to.
[image id=„123775180“…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu