Češi navzdory krizi milují svá multikina
Vůně popcornu, tmavomodré tlumené světlo, na stěnách obří tváře Hugha Granta a Meryl Streepové, roztočená kola a za pokladnou usměvavá slečna s červeným kšiltem. Dnes má hodně práce: před nataženými provazy koridoru pokladny nedočkavě podupává zhruba třicítka nedočkavců. Je středa, konec ledna, jsme ve smíchovském multikinu Village Cinema a zhruba takhle to vypadá v každém ze čtyřiadvaceti komplexů rozesetých po celé republice. Obchody jsou sice nabité levnými DVD, zvyšuje se počet televizních kanálů a panuje krize, ale Češi jsou stále ochotní utratit za kino slušné peníze. Jen za minulý rok místní filmoví byznysmeni vykázali rekordní tržbu jednu a čtvrt miliardy (vedle multikin se uvedený výdělek ze čtvrtiny týká i klasických kin). Filmové dobrodružství prostě s přehledem drtí ostatní zábavu.
Nemůžu se dočkat
Statistika úspěšnosti filmové branže může pokračovat podle libosti. Multiplexy v minulém roce napočítaly zhruba na dvanáct a půl milionu diváků (i když zaznamenaly oproti roku 2008 čtyřsettisícový pokles, je to pořád desetkrát víc zájemců, než když před deseti lety začínaly).
„Je to úžasný zážitek, to doma před televizí nepořídíte a nějakou tu pětku rád oželíte,“
svěřuje se padesátiletý úředník
Miroslav Kroupa
hned zkraje fronty. Pan Kroupa…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu