Teenageři pod nátlakem virtuální reality
V Hunger Games i Enderově hře se děti poprvé mohou zabíjet
Hollywoodské filmy pro teenagery, které chtějí stamilionové tržby, musejí respektovat dvě tabu: děti nesmějí být zabíjeny a samy nesmějí zabíjet. Dvě nejnovější adaptace knižních bestsellerů však v tomto ohledu představují prolomení tabu. Ve druhém díle Hunger Games pokračuje zápletka, kdy se teenageři dostanou do celostátní televizní soutěže, v níž musejí bojovat o život v aréně. V Enderově hře ještě mladší děti absolvují brutální vojenský výcvik, protože armáda se domnívá, že by jejich bleskurychlé reakce z bojových simulátorů mohla využít v bitvě s mimozemskou rasou.
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu
Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc