Žihadlo v zásuvce
Kouzlu hybridního pohonu už propadli i výrobci klasických supersportů. Nikdo však zatím neví, jaký to bude mít dopad na trh s obyčejnějšími auty.
O autě s logem Ferrari, Porsche nebo McLaren většina lidí jen tiše sní. Tedy pokud je něco takového vůbec zajímá: cena je astronomická a praktická použitelnost minimální. Supersporty prostě nejsou auta pro každého a pro horké novinky, jako jsou McLaren P1, Porsche 918 Spyder nebo Ferrari LaFerrari, to platí dvojnásob. Jejich cena se pohybuje kolem milionu dolarů (v přepočtu asi 22 milionů korun) a všechno jsou to hybridy. K poněkud neforemné Toyotě Prius, která je nejprodávanějším hybridním vozem na světě, mají tyto elegantní stroje hodně daleko. Společné je zde snad jen to, že ještě před pár lety byl hybridní pohon světovými automobilkami stejně jako luxusními manufakturami zatracován jako slepá ulička vývoje. Dnes je všechno jinak.
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu