Režisér Paul Verhoeven letos do soutěže v Cannes podle mnohých dovezl nejlepší film – Elle je thriller o ženě, která si vytvoří zvláštní vztah s mužem, jenž ji přepadl. Nestandardní mstitelka figurovala už v jeho snímku Showgirls (1995) o dívce, která se vypracuje v sexistickém a manipulativním světě lasvegaských erotických tanečnic. Letos Verhoevena oslavovali, po premiéře „kvintesenciálně nevkusných“ Showgirls by si o něj nikdo obrazně ani kolo neopřel. Verhoeven smíchal trochu Total Recallu, trochu Flashdance a vyšel mu z toho hanbatý Chorus Line s rádoby feministickým poselstvím, že holka se o sebe musí postarat sama, ať už je to přes postel či kopem do rozkroku. Vždy by ale měla být pyšná na svoje prsa. Jen podle režiséra francouzské nové vlny Jacquesa Rivettea jsou Showgirls nepochopený artový film.
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu