Nenápadný čtyřicátník v lennonkách rozhodně nevypadá jako lovec slev. Přesto Martina Zůnu při pravidelné cestě do supermarketu zajímá právě tohle magické slovo. Na nákup vyráží vždy odpoledne po práci a pokaždé jen s malým batůžkem na zádech. Ví totiž přesně, o co mu jde. „Neobcházím obchody s akčním letákem, jako to dělají třeba důchodci. Já chodím nakupovat už 15 let do stejného obchodu nedaleko od místa, kde bydlím. A po letech jsem vysledoval, že na většinu produktů se v určitých intervalech slevy opakují. Kupuji je tedy jen v akcích. Buď se předzásobím, nebo si počkám,“ prozrazuje svoji nákupní strategii Zůna a vstupuje skleněnými dveřmi do supermarketu Billa na okraji středočeského města Slaný.
Zkušeně krouží uličkami mezi regály a v košíku přibývá zboží. Jogurty, špagety, olej, čaj na průdušky, toaletní papír, vše v akci, zlevněné o desítky procent. „Dřív jsem to takhle neměl. Potupně mi to ale došlo. Proč bych měl platit za prací prostředek čtyři stovky, když jindy stojí polovinu? V podstatě si mě takhle vychovali,“ říká Zůna a sahá po zlevněných citronech. Když dojde k pokladnám, v jeho košíku je jediná nezlevněná věc – termixy. „Ty totiž děti vyžadují vždy,“ krčí rameny.
Ve svém zaměstnání v obchodě s cyklistickými potřebami si vydělá dost na to, aby uživil sebe i svoji rodinu. Ve slevách nenakupuje z nouze, ale proto, že je to neuvěřitelně jednoduché. Stačí si vytvořit nákupní systém podle frekvence slevových akcí a všechny věci…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu