Jednorožci patří do pohádek, ne do jídla! Tak pravil Gordon Ramsay, šéfkuchař a šéfcelebrita v rozhovoru pro server PopSugar. Ne, nezbláznil se. Hovořil o trendu servírovat takzvaný unicorn food, jednorožčí jídlo. Ne, nezbláznili jsme se ani my. Ani vy. Je to prostě jídlo v barvách růžové, žluté, zelenkavé a bledě modré – přesně jako jednorožec.
Jsou to mléčné koktejly a kávičky, třeba Unicorn Frappuccino® Blended Crème od Starbucks. Nebo duhové cupcaky a barevné pomazánky a donuty a spousta dalších věcí. Už je to jasné? Ne? Nedivíme se, pro lepší pochopení ale stačí projít Instagram. Všichni jsou zřejmě příčetní a jednorožci v jídle existují. Jakkoli je to bláznivé, jednorožec je duhový miláček celé dnešní popkultury. A nejen jí.
Již staří Řekové, Aristoteles, a pak středověké lékárny znali prášek z rohu jednorožce, který zahojil každou bolístku – zvlášť, když se podle tehdejšího zvyku smíchal s opiem. Ještě Jan Amos Komenský věřil v existenci jednorožce. Dnes by to ovšem učiteli národů rozmluvil každý školák. A přesto je tu jednorožec stále s námi a vyhledávání slova unicorn má podle Googlu vzestupnou tendenci. Bájný jednorožec internetu je zpravidla hebký bílý tvor s duhovými žíněmi, za nímž se táhne stopa barviček, třpytek a neurčitého štěstí. Má každého rád a každý má rád jeho.
Je hrdinou kreslených filmů a holčičích pokojíčků (máj lidl pouny). Inspiruje módu, prodává se například jednorožčí sprej na vlasy. Normální dívku promění v duhovou vílu připravenou…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu