Nákupy až po kultuře
Proč si Češi tak oblíbili tři zahraniční destinace: Vídeň, Berlín a Drážďany
Tahle tři města nikdy nečelila takovému náporu českých turistů jako v posledních měsících. Nejde přitom o žádnou honbu za nákupy: zatímco rozdíl mezi tamními a zdejšími obchodními domy je minimální, pořád je tam něco, co v českém prostoru nenajdeme. Totiž kulturní nabídka, kvůli které se vyplatí do zahraničních destinací vyrazit na takzvané víkendové pobyty i kratší výlety. V debatách, kde se dá vidět ta nejzajímavější a nejsnadněji dostupná, nejčastěji padají jména blízkých německojazyčných měst Vídeň, Berlín a Drážďany.
Postupné objevování
Drážďanský vánoční trh Striezelmarkt patří k vůbec nejstarším v Evropě, první zmínky o něm jsou už z roku 1434. I díky němu jsou Drážďany v nynějším adventním čase nabité turisty. Dobře je to znát i mimo centrum, v trendové čtvrti Neustadt na druhé straně Labe, kde sídlí kavárny, hostely a hudební kluby. A živo je také ve skvostné modernistické budově Deutsches Hygiene-Museum (Německé muzeum hygieny). V ní jedna školní výprava střídá druhou a studenti středních škol jsou z programu nadšení: zhlédnou zde výpravnou výstavu o lidském těle, smyslech, fobiích a stárnutí a ještě jim zbude dost času na nákupy.
Nejeden ze školních zájezdů sem míří z Česka. „Muzeum jsem objevila před šesti lety při surfování po internetu a od té doby sem jezdíme pravidelně,“ vysvětluje zájem Lenka Matějčíková, pedagožka z nymburské střední a vyšší odborné zdravotnické…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu