Bát se s Babišem
Přeborník v politickém marketingu předvádí i před volbami překvapivě špatný výkon
I rozdělené Česko se občas na něčem shodne. V poslední době na tom, že Andrej Babiš dělá zdaleka nejlepší předvolební kampaň. Důkazů je jako v podařené detektivce. Například: dokázal spoustě lidí namluvit i takový nesmysl, jako že Piráti nastěhují každé rodině do bytu uprchlíka. Nebo zvládl vytvořit celou knížku stylem řetězových dezinformačních e-mailů a teď ji s úspěchem rozdává. Voliči si ji nejen odnášejí domů, ale dokonce si ji nechávají „autorem“, který je ovšem autorem jen naoko, podepsat. A konečně – v pražském metru se postavil k automatu na jízdenky a lidem dramaticky oznámil, že jim Piráti zdražili v Praze hromadnou dopravu o osm korun. Přitom ta je pořád výrazně levnější než hromadná doprava ve městech, kde vládne ANO.
Každá předvolební kampaň je samozřejmě především trochu divadlem a trochu cirkusem, závodem ve schopnosti rychle a jednoduše zaujmout (podrobně v rozhovoru na str. 50 –55). Ovšem soustředěnější pohled ukazuje, že Babišova jízda předvolební kampaní není zdaleka tak suverénní, jak se sám pasažér tváří.
Negativní zprávy
Pravidla vládnutí bývají neúprosná a ne všechno se dá odložit na „později“, jako to ANO udělalo třeba s penzijní reformou. Babiše proto dohánějí problémy a překvapivě velká vlna negativních zpráv, které před volbami ani takového suveréna patrně nepotěší. Státní rozpočet míří letos do rekordního schodku. Babiš totiž nerozhazuje jednotky miliard, jako to minule dělal s dotacemi na vlaky pro studenty. Teď bez potíží…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu