Chaos na konci světa
Šestidílná série režiséra Dannyho Boylea představuje kapelu Sex Pistols jako popkulturní teroristy
Možná nic nevystihuje Sex Pistols tak dobře jako vůbec první rozhovor, který kapela poskytla médiím. Stalo se to krátce po koncertě v londýnském klubu Marquee v únoru 1976, kdy za nimi přišel Neil Spencer z hudebního časopisu NME a zeptal se jich, co chtějí svou arogantní image a konfrontační hudbou sdělit. Scénu setkání zaskočeného reportéra a zdivočelé kapely zachycuje úvod třetího dílu seriálu Pistol, včetně výstižné odpovědi, kterou mu tehdy dal kytarista Steve Jones: „Vlastně nás nezajímá hudba. Zajímá nás chaos.“
Je to jeden z nejpodivuhodnějších příběhů v dějinách populární hudby. Kytarista, co neuměl hrát, zpěvák, co neuměl zpívat, baskytarista, co jen dobře vypadal, ve spojení s machiavelistickým manažerem, který dokonale rozuměl marketingu i náladám revoltující mládeže, založili nejnebezpečnější kapelu své doby. Natočili jedno jediné album, které probralo Británii ze samolibého spánku a z punku učinilo žánr, o jehož povaze se dosud vedou spory. Chaos vyvolaný Sex Pistols je natolik dokonalý, že se do něj nepodařilo vnést řád ani po pětačtyřiceti letech, jež letos uplynou od vydání jejich alba Never Mind the Bollocks.
Zatím poslední, kdo se o to pokouší, je režisér Danny Boyle (mj. Trainspotting, Milionář z chatrče), jehož šestidílný hraný seriál Pistol – na motivy knižních pamětí Stevea Jonese Lonely Boy – měl premiéru na sklonku letošního května. V Česku se pak objeví na streamovací platformě Disney+. Sleduje kariéru kapely z pohledu jejího…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu