Pozitivní spirála
Jak přitáhnout turisty-labužníky řeší celé Česko. Daří se to jen na pár místech, a přitom recept není tak komplikovaný. Chce to hlavně počáteční vír energie, který všechny vtáhne.
Tábor je v tuzemských podmínkách pozoruhodným úkazem. Že se stane labužnickou Mekkou by před deseti lety hádal málokdo. Právě tehdy přitom začaly klíčit základy táborského gastronomického úspěchu. V oněch začátcích se sešlo několik zdravě tvrdohlavých a podobně zaměřených lidí, kteří se souběžně i společně pustili do hledání dobrých zemědělců a právě díky nim vznikla pevná síť spojující dodavatele s restauracemi i koncovými zákazníky. A právě tahle síť je gruntem táborského úspěchu.
Táborský přesah
„Na začátku jsme dali opravdu hodně času a energie do hledání dobrých dodavatelů a jejich propojování s gastroscénou i běžnými zákazníky. Je důležité farmáře navštěvovat a poznat osobně. Dnes už spousta věcí běží sama, vrací se nám ta prvotní energie,“ říká Jan Čulík, který se po studiích ve světě do Tábora vrátil a je jedním z hybatelů místní kulinární změny. Původně provozoval vinný bar, dnes je jeho jméno spojeno s hospodou Výčep a řemeslnou pekárnou Lužnice.
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu