0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst
Anketa17. 3. 2024

Které sociální sítě podle vaší zkušenosti nejlépe fungují při komunikaci s voliči? A jaký obsah má největší úspěch?

Astronaut
Fotka autora Jakub Galuška
Jakub Galuška
kreativní ředitel TOP 09
Využívání sociálních sítí je v současnosti bezesporu klíčovou formou komunikace s voliči ať už během volebních kampaní, tak mimo ně. Každá z nich má své specifické publikum, čemuž se snažíme také přizpůsobovat formu námi sdíleného obsahu. Dlouhodobě pak nejsilnější interakce zaznamenáváme na síti X. Přesto pro nás v každých volbách mimo OOH kampaní stále zůstává nejvíc stěžejní kontaktní forma kampaně.
Fotka autora Jakub Skyva
Jakub Skyva
tiskový mluvčí ODS
S našimi voliči a sympatizanty dlouhodobě komunikujeme prostřednictvím sítí Facebook, Instagram nebo X (dříve Twitter). Facebook pro nás stále představuje jednu z nejrozšířenějších platforem pro různé věkové skupiny, a je zvláště v České republice v oblasti politického marketingu stále mimořádně důležitá. V posledních dnech jsme rovněž spustili cílenou komunikaci prostřednictvím sítě WhatsApp. Nejoblíbenějším obsahem s nejvyšším počtem interakcí zůstávají dlouhodobě příspěvky o silných tématech Občanské demokratické strany v agendách ekonomiky, bezpečnosti nebo zahraniční politiky.
Fotka autora Daniel Altman Galuszka
Daniel Altman Galuszka
social media manažer České pirátské strany
Úspěšný obsah je takový, kterému uživatelé té dané sítě rozumí a ztotožňují se s ním. V politice obecně velice dobře fungují emoce. Každá síť má samozřejmě své specifické publikum. Nedá se říct, která je důležitější, protože ne všechny používá každý, a tak je logické, že komunikujeme takřka všude. Sociální sítě jsou nicméně pouze doplněk celkové komunikace. Hlavní roli stále hraje především osobní kontakt s voličem, odvedená práce a masmédia. Spoléhat se na to, že nám sociální sítě vyhrají volby, je liché, už jenom kvůli generačnímu rozložení celkového elektorátu. Přinášejí ale příležitost pro oslovování prvovoličů.
↓ INZERCE
Fotka autora Anna Zemanová
Anna Zemanová
politická marketérka STAN
Záleží na tom, ke komu chcete mluvit. Vezmu to z pohledu poměru investované energie, práce a péče, jež jsou aktuálně potřeba k vybudování silného profilu, přičemž silným profilem nemyslím primárně počet fanoušků, protože důležitější je spíš míra interakcí a celkový dosah. Nejnáročnější mi v současnosti přijde Facebook a Instagram. Twitter je o něco snazší, stejně tak TikTok, a vůbec nejefektivnější je často opomíjený LinkedIn. Je to dáno tím, že na těchto třech sítích je poměrně specifické a ne tak početné publikum, takže tam nebojujete s velkou konkurencí jak do počtu uživatelů, tak příspěvků. Zároveň tam ale tím pádem nemůžete oslovit tolik lidí. Takže je vlastně třeba být takřka všude. A nejúspěšnější obsah? Aktuální a autentický.

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc