0:00
0:00
Sametový speciál10. 11. 20249 minut

Vědět, proč se všichni nedívají na sametovou revoluci pozitivně

V jakém historickém období jste skončila výuku coby studentka střední školy?

Myslím, že v padesátých letech 20. století, pak jsme ještě jako maturanti – to bylo v roce 2016 – měli sezení s naší učitelkou a zkoušeli jsme učivo dohnat. V této menší skupině jsme se dostali k válce v Jugoslávii, ale to už nebylo pro celou třídu.

My jsme, tuším, končili druhou světovou válkou. Jak jste vnímala, že jste došli k počátkům komunismu v Československu?

↓ INZERCE

Samozřejmě mi to vadilo. I proto, že mým bakalářským programem na fakultě sociálních věd byly soudobé dějiny, tedy přesně etapa, která mi chyběla ze střední školy, což jsem ze začátku pociťovala. Na druhou stranu mí rodiče byli za svého mládí aktivní, spoustu věcí jsem znala od nich a výuku ve škole mi částečně suplovali.

Zbývá vám 9 minut čtení, ve kterých se dozvíte:

S učitelkou dějepisu Zdislavou Šimkovou o tom, jak se učí dějiny, které člověk nezažil, a co si mají žáci odnést ze 17. listopadu

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc