Ozvěna ruinované Evropy
Ještě pořád trvá konjunktura zájmu o živé koncerty. Potvrzuje to i pražská podzimní sezona s událostmi od světových hvězd (Leonard Cohen) přes nezávislé hrdiny (Animal Collective, Juana Molina, Mogwai) až po vážnou hudbu posledních dekád (nový festival Contempuls).
Ještě pořád trvá konjunktura zájmu o živé koncerty. Potvrzuje to i pražská podzimní sezona s událostmi od světových hvězd (Leonard Cohen) přes nezávislé hrdiny (Animal Collective, Juana Molina, Mogwai) až po vážnou hudbu posledních dekád (nový festival Contempuls). Promotéři, povzbuzení zájmem publika, dovezou i čerstvé zprávy z anglické temné taneční scény, která má za sebou moc dobrý rok. A to včetně proudu, který je „in“ jako máloco: stylu jménem dubstep.
Prahu o tom zkusí přesvědčit Benga, Skream a Tricky. Nebudou nás ale přesvědčovat, že svět je v pořádku a že oni sami jsou solidní a korektní.
Basový supercloumák
Prominentní redaktorka rádia BBC Mary Anne Hobbsová, která pouští aktuální taneční hudbu, přišla s termínem „generation Bass“. Houpavá basová linka dorazila do dnešního Bristolu či Londýna z jamajského dubu (zpomaleného reggae se studiovými efekty) přes drum’n’bassovou generaci (tedy Massive Attack či Portishead). Poztrácela při tom atmosféru marihuanové pohody: hudba dubstepových hvězd Kode9 či Skull Disco duní mohutnými basy, jako by do nějakého bunkru v podzemí pronikaly otřesy těch ruin, které z našich evropských metropolí zbyly. Působivě chmurná atmosféra sounddesignu Davida Lynche se sem otiskuje spolu s vlivy černého diska či britské éry rave parties.
Z věrozvěsta stylu, pirátského rádia…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu